אימון אישי בשיטת מיינדפולנס

מיינדפולנס הינה שיטת אימון בודהיסטית עתיקה. פירוש השם בעברית הוא "קשיבות מודעת לרגע הנוכחי לעכשיו". מיינדפולנס היא שיטת אימון אישי יום יומי קלה ללמידה ולעשייה והיא תורמת רבות לאורח החיים של כל אדם.  אימון אישי ותרגול יום יומי של מיינדפולנס גורם אדם לדעת איך וכיצד לנהל את המחשבות, רגשות, תחושות ואת החוסר או את האי שביעות רצון הקיימים בחיינו.

כיום ישנם מאמנים מעולים לשיטת מיינדפולנס כל אחד בדרכו. ישנם שיטות אימון הפועלות בדרך המסורתית הבודהיסטית, ישנם שיטות אימון לפי מסורת הזן ועוד.

 

איך מתחילים לתרגל

בשיטת המיינדפולנס תוכלו ללמוד כיצד להתחיל ולהבחין כבר עכשיו בדברים הכי קטנים סביבכם או שאתם עושים. כל שנדרש מכם הוא לפתח את ההקשבה שלכם אל הנשימה, אל הצבעים, אל הריחות והטעמים בכל דבר. לדעת לשים את התודעה שלנו בכל דברים. בין אם אנו שותים, אוכלים, נושמים וכו'.

תרגול מיינדפולנס לדוגמא אותו תוכלו לתרגל

הרעיון העיקר הוא לחוות ולשים לב לכל פרט אותו אנו עושים ולכן כל הריכוז נמצא כאן ועכשיו ברגע. כאשר אתם עומדים – פשוט תעמדו שימו לב רק לזה.
כאשר אתם יושבים – פשוט תשבו.
כאשר אתם שותים – תשתו.
כאשר אתם אוכלים – תאכלו.
כאשר אתם הולכים – פשוט תלכו.

קחו לעצמכם 10 דקות תרגול של הליכה מודעת, מה זה אומר?
צעדו באיטיות ותוך כדי ההליכה שלבו את הנשימה שלכם. לכו לאט ונשמו והתחילו לשים לב לכפות רגליכם נוגעות באדמה. געו בבטן שלכם והרגישו אותה עולה ויורדת מהנשימות, כאשר פניכם מוטות כלפי ארצה.

חשוב להדגיש כי אין עליכם להגיע לאיזה יעד או להרגשה מסוימת. כל שעליכם לעשות הוא להיות קשוב ולהיות שלם ואחד עם ההליכה והנשימה.

היתרונות של אימון מיינדפולנס

  • גורם לנו להיות ערים ומודעים לכל סיטואציה שנקראת אלינו.
  • גורם לדעת שלנו להיות צלולה ולא מאפשרת למחשבות טורדניות להפריע לנו.
  • שומר עלינו מגרימת סבל וחוסר נעימות לאחרים ומעצמנו.
  • גורם לנו לעשות שינוי כיוון בחיינו.
  • גורם לנו להיות קשובים לעצמנו ולאחרים ובכך מפתח את הוקרת התודה לעצמנו ולאחרים.

ישנם עוד יתרונות רבים לאימון ותרגול מיינדפולנס בחיינו. חשוב לציין כי זהו תרגול יומי וכמו שיש לשנן דברים מסוימים גם כאן הנושא הוא ברור. אימון התודעה הוא לכל החיים והוא מאפר לנו לשים לב ולנהל את דבר בחיינו ולהתמודד עם כל קושי וסיטואציה שתקרא אלינו.