זוג או פרד או ריקוד או טיפול בזוגיות

הסטטיסטיקה אינה מחמיאה למוסד הנישואין ולמרבה הצער "הריקוד על מדרגות הרבנות" הפך בעשור האחרון להיות פופולארי יותר ויותר בקרב זוגות רבים. אך מה שבאמת צריך להדאיג אותנו, היא אותה הקלות הבלתי נסבלת של הלחיצה על הדק הנישואין. אותה המציאות בה זוגות רבים ממהרים לפתור את משבר הזוגיות הראשון שלהם בעודם רצים אל הרבנות, כשבעצם טיפול בזוגיות, יכול היה לעזור להם לפתור את המשבר הראשון ואף לצאת ממנו מחוזקים לקראת המשבר הבא.

טיפול בזוגיות

 עם עובדות לא מתווכים

הסטטיסטיקה מראה כי בשנה מתחתנים כ 40,000 בני זוג בעוד סך המתגרשים עומד על כ 11,000 בני זוג. הגורמים המשפיעים על הסיכוי להתגרש הינם רבים ומושפעים מנתונים כמו, גיל הנישואין, מצב כלכלי בתא המשפחתי,הבדלי השכלה בין בני הזוג ואף במקרים רבים, עבר של גירושין במשפחה. כל אלה בלבד יכולים להוות הניצוץ שידליק את פתיל מערכת הזוגיות ויגרום לה להתפוצץ ולהותיר אחריה חללים רבים והכל לשווא, כי נכון שעם עובדות לא מתווכחים, אך עובדות ניתן לשנות ושינוי כזה יכול להביא רק טיפול בזוגיות ואימון זוגי. נקודה.

צעדים ראשונים

כמו צעדיו הראשונים של התינוק, מהוססים, חסרי ביטחון וחוששים ליפול, כך צריך להתייחס אל הזוגיות, כי ממה היא מורכבת בעצם? משני אנשים שמגיעים מרקע שונה, חינוך שונה, היסטוריה משפחתית שונה, שלא לדבר על דעות שונות, תכונות אופי ועוד, כל אחד מאלה לבדו יכול להיות כמקל בגלגלי הזוגיות. אך לא בהכרח, כי לשני אנשים אלו שבחרו לחיות יחד יכולים להיות גם הרבה דברים טובים משותפים, כמו תחומי התעניינות, דאגה ואמפטיה לבן הזוג, חברות טובה, אהבה וסקס טוב. את כף המאזניים האלו ניתן לייצב ע"י טיפול בזוגיות, שם ילמדו בני הזוג כיצד לקבל האחד את השני, לתמוך האחד ברצונותיו של השני ולא פחות חשוב- לשמור האחד על פרטיותו של השני.

טיפול מונע

זוגיות יש לטפח מהרגע הראשון, מהמריבה הראשונה, מהדמעה הראשונה שזולגת, כי כאשר הקלפים מונחים בגלוי על השולחן, ניתן בעזרת שיח מכובד וגלוי להבין את האמת שכל אחד מאיתנו יודע להסתיר עמוק בפנים ומכאן הדרך להבנה ופיוס היא קלה. טיפול בזוגיות הוא המקום להושיב אתכם האחד מול השני, כדי להקשיב, לדבר ולהתחשב האחד ברצונותיו של האחר. זה המקום להזכיר לכם את הסיבה שאיחדה אתכם מן ההתחלה.