אימון עסקי להייטק? חיוני יותר ממה שחשבתם

מאמן עסקי בחברת הייטק

 

מהו אימון עסקי?

אימון עסקי מייצר ומעצב את תפקיד המנהל באופן ייחודי ומייצר סגנונות שונים של מנהיגות ומובילות. תפקידו של המאמן לתת כישורים וכלים גם למנהל וגם לחברי הצוות על מנת לשפר את התקשורת ביניהם ורמת הביצועים. המאמן מסתייע לא פעם בנקודת מבט חיצונית ואובייקטיבית של מי מהשחקנים יהיה קשה להפעיל היות והם "בתוך המשחק". הטיפוח האישי וההעצמה הם מיומנויותיו של המאמן האישי שנרכשים בלימודי הקאוצ'ינג.

כיצד ניתן לרכוש מיומנויות?

אימון עסקי מטפח עבודת צוות מאוחדת אך גם שם דגש על האינדיבידואל- המנהיג וחבר הצוות. האימון יחזק את היצירתיות בצוות ובארגון ויטפח אותה. התוצר של אימון עסקי פורה יהיה שיפור התוצרים והביצועים. האימון מותאם לכל החברות מהקטנות ועד הגדולות – ממשרדי פרסום ועד חברות הייטק. בחברות ההייטק האימון העסקי הוא בעל חשיבות עצומה. הצורך בתפיסת המנהיגות המתאימה, היצירתיות הארגונית ועבודת הצוות מכריעים בכול הנוגע לביצועים, והם כידוע, מכריעים בחברות הייטק.

המאמן העסקי בשירות ההייטק

המאמן העסקי משתף בתהליך למידה גם את העובדים וגם את המנהלים בהייטק. מפגשי האימון בחברות הייטק ישימו דגש שיחות לא פורמאליות בנוסף לשיחות הפורמאליות בין הצדדים כדי להביא לאינטראקציה מקסימאלית שתגביר את הפתיחות וחשיפת האתגרים השונים. חשיפות אלו יביאו בדרך כלל לתחושת שותפות או לפחות לבסיס של תחושה כזאת. כאן תעלה השאלה מה יעשה המאמן לנוכח פתיחת ערוצי התקשורת החדשים. גדולתו של המאמן היא ביכולת שלו להשתמש בשיטות שלמד ובניסיונו כדי לשמור על השיחה ממוקדת מטרה וברורה.

המיקוד במטרה באימון אישי וקבוצתי

בחברות הייטק למאמן ישנו אתגר כפול – המנהלים והעובדים. כמנהלים בהייטק קיימות סוגיות רבות שמיוחדות רק להייטק. לצורך ההמחשה- לא אחת קורה שמגיע מנהל חדש וזקוק לייעוץ משפטי בנוגע לסוגיה שעליו להכריע במסגרת עבודתו. הוא מגלה לתדהמתו שעורך הדין שנוהג לייעץ לחברה הוא בעל הכשרה כללית וללא התמחות כעורך דין הייטק. כעת הוא ניצב בפני האתגר הגדול – איך לדאוג לכך שמצד אחד יזכה לסיוע משפטי יותר מקצועי אך מצד שני איך לנהל את הדינמיקה מול שאר העובדים והמנהלים שהורגלו לדפוס מסוים. המיקוד במטרה בשיחה שהמאמן יוצר חשוב אך במקרה שהמיקוד אבד, עליו לפעול להשבתה חזרה לפוקוס. על המאמן לעמול יחד עם החברים על הגדרת הפתרון הרצוי או על הדרכים האפשריות בדרך לפתרון. לעיתים נוטים בני אדם להתמקד בבעיות ולנתח את האשמה וכאן תפקיד המאמן באימון אישי וקבוצתי. כאן שוב נכנס המאמן לפעולה ותפקידו להניע את המאומנים לנקיטת פעולה מתאימה.

שיטות לאימון עסקי בהייטק

כפי שראינו  אימון עסקי בחברות הייטק הוא הכרחי היות וחברות אלו מטבען מעודדות עבודת צוות, הפרייה הדדית, הישגיות וביצועים ולכן תפקידו של המאמן ליצור את האופטימיזציה הרצויה על מנת להשיא את התוצאות של החברה. שיטה אחת לעבודה היא דרך משוב בונה על מנת ליצור רצף של מסלול התקדמות קונסיסטנטית. המאמן יציע אופציות חדשות ודרכים על מנת לחתור למטרה ולהישגים. לפי שיטה אחרת מגדירים ביחד את המטרה במהירות המקסימלית וחותרים אליה ממוקדים.

הטיפ האחרון והחשוב – בכל מפגש ורגע על המאמן והמאומן לשאול את עצמם איך הדיון הנוכחי יסייע להם לכבוש את היעד. צעד זה יאפס את המאמן והמאומנים בדרך למטרה.

 

רץ ברשת:

מטרנה – להזמנה אונליין

מטרנה באתר BE

רכישת מטרנה – רמי לוי

מטרנה – השוואת מחירים