אימון אישי בשיטת NLP

אימון אישי נועד, לעזור לבנאדם להגיע להישגים מסוימים מוגדרים, בעזרת קואוצ'ר לאותן מטרות. כמו שברור שיש מאמן במכון כושר, שיודע מה צריך לעשות כדי לפתח את הגוף וגם מעודד את המתאמנים, אז את אות מודל מיישמים על תחומים יותר מורכבים כמו עסקים, זוגיות, וכו'.אימון אישי בשיטת NLP – טיפול בדמיון מודרך, זו בעצם שיטת ריפוי עתיקה מאז שיש להומוספיאנס יכולת לדמיין ולשתף את המחשבות עם אחרים. כידוע, לאמונות והנחות היסוד שמושרשות בנו יש השפעה אדירה על המעשים והרגשות שלנו בחיי היומיום.

אימון אישי בשיטת NLP

מה היתרונות של אימון אישי בשיטת NLP?

רובנו מתמקדים בלנסות לשנות את המציאות החיצונית בתקווה שזה מה שישפיע על האושר שאנחנו רוצים להרגיש, או שבשיטת טיפול פסיכולוגית קלאסית, מנסים לחזור לילדות – שיש בכך היגיון כי משם נבנתה האישיות והחלו האמונות והרגשות הבסיסיים. אלא שמדובר בתהליך ארוך, ויקר בשביל רוב האנשים, וגם שלא תמיד מצליח. בשיטת דמיון מודרך, שוב ניקח את הדוגמא מתחום הספורט – ספורטאים מצליחים לפני ביצוע התרגיל מדמיינים שהם מבצעים אותו בצורה המושלמת, וזה עוזר להם בשעת הביצוע. כך לגבי "ספורט" לתודעה, מתמקדים בחוויות שרוצים לשנות מהעבר או, יותר רלוונטי, מה שרוצים לחוות בעתיד, ויש תרגילי דמיון שיקלו מאוד על המעשים, כי "הכל בראש" זו עובדה ולא סתם רעיון. כמובן שיש גם משקל לגנים בכל הקשור לשמחת חיים או נטייה לעצבות, אבל יש ספקטרום רחב מאוד של אפשרויות בחירה ושינוי.

אז באימון אישי לפי NLP, עושים מה שעושים באימון רגיל כמו למצוא מה המטרות ואיך מגיעים אליהן, ומשתמשים הרבה בתרגילי דמיון מודרך שיאפשרו או לפחות יקלו על התהליך בצורה ניכרת. לא משאירים "הכל בראש" כמו שלמשל עושים בטיפול פסיכולוגי, א טיפול NLP שמתמקד בפתירת בעיות מהעבר, אלא מדמיינים (חזון) איך עושים את הדברים הרצויים בהווה ובעתיד, ואז גם דואגים לתקן מה שהשתבש, בשיטת "פרביזיה" שחזור של היום שעבר בדמיון, עם שינוי התסריט, מדמיינים את מה שהיה בצורה הרצויה לנו, בגבולות ההיגיון, כדי שהתודעה לא תדחה את הרעיון.

בעצם השינוי מתמקד בתת מודע, שמפעיל אותנו ברוב המעשים, אז במקום לפעול על אוטומט ולהיות נתונים לחסדי מצב הרוח, אנחנו לוקחים שליטה על החיים והרגשות שלנו לכיוון חיובי, שזו מטרת כל הטיפולים בעצם.