טיפים להצלחה בחיים ובעסקים

כולנו רוצים להצליח בחיים; הצלחה היא עניין סובייקטיבי, אך בסופו של דבר כל אחד רוצה למצוא את האושר שלו, בעבודה, בזוגיות ובחיים בכלל. אז מה צריך לעשות בשביל להצליח בחיים? האם ישנם עקרונות בסיסיים שאם נקפיד עליהם נגיע להצלחה? להלן כמה טיפים המבוססים על שיחות עם אנשים שונים אשר עברו דבר אחד או שניים בחייהם; לפעמים הצליחו ולפעמים נפלו, אך גם מזה הם למדו.

טיפ ראשון – אימון והתמדה

כאשר אתם רוצים להשיג מטרה מסוימת זה לא תמיד בא בקלות ולפעמים את מתמודדים עם כישלונות אך השאלה היא כיצד אתם מתמודדים עם הכישלון? נניח וחלמתם על הקמת עסק, אך בפועל הרעיון לא צלח; האם תבחרו בייאוש או שתנסו מחדש. במקרה כזה עליכם להביט בכישלון ללא פחד; ללמוד מהטעויות, להסיק מסקנות ולהשתפר בשביל לנסות מחדש. אולי תצליחו, ואולי לא, אך מה שבטוח שאם לא תנסו תישארו הרחק מהחלום. התייחסו לכישלון כאל סוג של אימון והפיקו ממנו את המיטב.

טיפ שני – שיווק עצמי

הרבה מההצלחות (או אי ההצלחות) שלכם בחיים קשורות לשיווק עצמי. מי שאינו יודע לשווק את עצמו יכול לפספס הזדמנויות רבות בחיים ולכן כדאי להתחיל להיות מודעים לעצמכם ולעסוק בשיווק עצמי, ממש למתג את עצמכם. שיווק עצמי מתייחס למכלול של דברים, החל מרושם ראשוני חיצוני ועד למיומנויות תקשורת בין אישית. שיווק עצמי יכול לעזור לכם להתבלט במקומות העבודה, לרכוש את אמונם של לקוחות וכו. מי שיודע לעסוק בשיווק עצמי יכול לבלוט מעל כולם.

טיפ שלישי – תנו מקום לדמיון ולתת המודע

יש האומרים שמה שיש לכם היום בראש מחר יהיה לכם בידיים. נסו לראות בצורה ויז'ואלית את שאיפותיכם ואת הצלחתכם. עשו מקום לחלומות וקחו עליהם בעלות. כך תציירו לכם בראש את התמונה הויז'ואלית ואת התחושות שבאות איתה עד להגשמתן. אל תהססו להשתמש בשיטות של דמיון מודרך, זה באמת עוזר.

טיפ רביעי – הפיקו את המיטב מזמנכם

 אם יש לכם מטרות ויעדים אתם צריכים להקדיש את הזמן לצורך נקיטת הפעולות אשר יביאו אתכם להגשמת אותם היעדים. תכננו את זמנכם ומלאו את סדר היום שלכם בפעולות אשר יביאו את התוצאות הרצויות. הקדישו זמן לתכנון הזמן ומלאו בהצלחה את המשימות שלכם. אל תתנו לזמן לשלוט בכם, קחו שליטה על הזמן.

טיפ חמישי – אמצו גישה חיובית

אם נהיה ריאלים אנו חייבים להודות שבחיים לא הכל ורוד, לפעמים החיים נותנים לנו מכות לא קלות ודברים שצריך להתמודד איתם. אך האם תרצו לתת לחיים לדרוס אתכם כמו מכבש או להפיק מהם את המיטב. אם תרצו להפיק מהם את המיטב עליכם לנקוט בגישה חיובית לחיים, היו אופטימיים וחיוביים תמיד; לפעמים נופלים אבל מייד קמים.

אפשר לתת לכם עוד טיפים רבים, אך למעשה הם כולם יישומים וביטויים שונים של אותם העקרונות הבסיסים שאנו מציגים לפניכם עכשיו. אפשר גם לראות שישנה חולייה המקשרת בין כל הסעיפים ומאגדת אותם יחדיו בדרך להצלחה. אני מדבר שוב על השיווק העצמי על מנת להדגיש את חשיבותו. אנשים מוכשרים, אפילו גאונים בתחומם, אשר אינם יודעים לעסוק בשיווק עצמי פשוט נרמסים על ידי הסביבה הנשארת עיוורת להישגיהם. קחו ברצינות את נושא השיווק העצמי, תוכלו גם לפתח את הטכניקה באמצעות סדנאות העוסקות בכך.

עוד משהו שיעניין אותך:

שי פניני – משרד עורכי דין

לשכת עורכי הדין – אתר האינטרנט של הלשכה

עו"ד שי פניני – משרד עורכי דין בחיפה

שי פניני באתר עו"ד ציון אמיר