רפואה משלימה לטיפול בהתקפי חרדה

התקפי חרדה יכולים להיות חוויה מלחיצה ואף קשה עד מאוד. לא תאמינו כיצד רפואה משלימה יכולה לטפל בהתקפי חרדה ואף למנוע אותם! רוצים לדעת איך ואילו סוגי טיפולים יכולים לעזור? הגעתם למקום הנכון!

רפואה משלימה לטיפול בהתקפי חרדה

מהו בכלל התקף חרדה?

התקף חרדה במהותו הוא התפרצות של המתח והחרדה המלווים את האדם לאורך זמן או שמגיע בפתאומיות בעקבות סיטואציה מסוימת או מכלול של תנאים במן קצר. ההתקף יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות כדוגמת: יובש בפה, קושי בנשימה, האצה בדופק, לחץ וכאבים בחזה, רעד ותחושת שיתוק, כאבי ראש ועוד. אלו הן הדרכים של הגוף להתמודד עם מצבים מסכני חיים וכאשר הן מופיעות במפתיע, הן עלולות להבהיל עד מאוד.

 

הטיפול הקונבנציונלי

הרפואה הקונבנציונלית מכירה בהתקפי חרדה ומציעה טיפול נרחב כנגדם. יחד עם זאת, מדובר על רפואה מתחום הנפש ולכן היא ניתנת על ידי פסיכיאטרים, שרושמים תרופות הרגעה וממליצים על טיפול רגשי אצל פסיכולוג או פסיכיאטר למניעת התקפים נוספים. חשוב לציין, שהרפואה הקונבנציונלית לא מציעה טיפול מונע כנגד התקפי חרדה למי שטרם חווה התקף בחייו.

הסיכון הבלתי נסבל ללקות בהתקף חרדה

התקף חרדה עלול לתקוף כל אחד ובעיקר בתקופה הלחוצה ועמוסה, בה אנו חיים כיום. אמנם החרדה לכשעצמה עוברת בתורשה, אבל היא נפוצה מאוד בקרב כל שכבות האוכלוסייה ובישראל יש אף אחוז גבוה במיוחד של אנשים, שסובלים מחרדה. זאת, בשל המצב הביטחוני המעורער בארץ ובשל ההיסטוריה הישראלית והיהודית המשותפת שלנו. אם נוסיף לכך את המתח והעומס היום יומיים שלנו, הרי שכולנו נמצאים בקבוצת סיכון.

מעט על רפואה משלימה

הרפואה המשלימה היא רפואה מסורתית, שלרוב איננה מגובה במחקרים והיא איננה נלמדת בלימודי הרפואה הקונבנציונלית. כמו כן, הרפואה המשלימה באה להשלים את הטיפול הקונבנציונלי ולתת לו תוסף במטרה לייעל את הטיפול ולשמור על האיזון שבין הגוף לנפש. איזון זה חשוב במיוחד בכל הנוגע להתקפי חרדה, המהווים גשר בין מצוקה של הנפש לתסמינים של הגוף.

טיפולים משלימים אפשריים

הרפואה המשלימה מציעה מגוון רחב מאוד של טיפולים בחרדה בכלל ובהתקפי חרדה בפרט. לדוגמה, טיפולים הומאופטיים, טיפולים באמצעות פרחי באך וכדומה, יכולים לתת מענה רגע לפני שהחרדה מתחילה להשתלט. כמו כן, טיפולים באמצעות דמיון מודרך, אימון אישי אצל מומחה לחרדה, NLP וכדומה יכולים לתת מענה הן למניעת התקף חרדה, הן עם הופעת הסימפטומים הראשונים והן במהלך ההתקף.

מניעת ההתקף הבא

אחת החרדות הגדולות ביותר של מי שחווה התקף חרדה היא מההתקף הבא. חשוב לציין, שמי שיש לו נטייה לחרדות ואף חווה התקף בעבר, נמצא בקבוצת סיכון לחוות התקף נוסף. יחד עם זאת חשוב לדעת, שבהחלט ניתן למנוע את ההתקף הראשון וכמובן, גם הישנות של התקפים נוספים. הרפואה המשלימה, המציעה טיפולים ממוקדים בשביל הנפש ובתהליכים קצרי טווח, יכולה לתת מענה הוליסטי למצבים רגשיים שונים.

בחירת הטיפול

כאמור, הרפואה המשלימה מציעה מגוון רחב של סוגי טיפולים יעילים לטיפול בהתקפי חרדה ואתם, בתור המטופלים, יכולים לבחור את הטיפול המתאים לכם ביותר. יש שיעדיפו טיפול באמצעות חומרים שונים ויש שיעדיפו באמצעות טיפול קבוע בקליניקה של המטפל. כמו כן, חשוב שתבחרו את הטיפול, בו אתם מאמינים ביותר וכך תגדילו משמעותית את הסיכויים שלו למנוע התקף חרדה.

דבר חשוב לא פחות הוא בחירת המטפל. לאחר שבחרתם את סוג הטיפול הרצוי לכם, חשוב שתבחרו את המטפל המתאים לכם ביותר כאשר הפרמטר העיקרי צריך להיות התמחות בתחום של חרדה.