האם יש למאמן אישי תעודת הסמכה כלשהי?

בישראל יש לא מעט תחומים פרוצים בין אם זה תחום המנעולנות, תיקוני רכב ובין אם בתחום החינוך (עד גיל 3) כאשר היום כמעט כל אחד יכול לטעון שהוא קואצ’ר או מאמן אישי. מטרת האימון ברוב המקרים היא לסייע למתאמן בתחומים בהם הוא חש קושי או לא מצליח להביא את עצמו לידי מימוש. אז נכון, יש בישראל למעלה מ-20 בתי ספר שמכשירים מתאמנים בתחומים שונים: אימון עסקי, אימון זוגי, אימון אישי, אימון משפחתי, אימון לשיפור היחסים או אימון ספורט או שילוב של כמה מהם.

איך תדעו שאתם הולכים למאמן הנכון?

אז קודם כל, חשוב לעשות הפרדה בין אימון לבין טיפול פסיכולוגי. יש הבדלים רבים בין שתי הגישות, כאשר הגישה הפסיכולוגית לרוב נוברת בעבר ובאה לחקור את החוויות שאותו אדם עבר בילדות שלו, את היחסים שהוא חווה בבית בו הוא גדל כאמונה שאלו משפיעים עליו היום בהתנהלות שלו בכל מיני תחומים.

לעומת זאת, השיטה האימונית יותר דוגלת בכאן ובעכשיו. לאחר היכרות קצרה, המאמן אמור לזהות את החוזקות והחולשות של המתאמן, אלו שיכולות לקדם אותו בתחום שבו הוא מעוניין להצליח ואלו שכביכול מעכבות אותו וכך ביחד, על ידי כל מיני תרגילים, ניתן להגיע למקומות טובים יותר ולחזק את האישיות והביטחון העצמי.

יחד עם זאת, יש מאמנים שכן דוגלים בשאילת שאלות אישיות הקשורות בעבר אבל לא ברמה עמוקה כמו שעושים בטיפול פסיכולוגי. לכן, בכדי שתוכלו להשיג את התוצאות ולממש את המטרות שלכם מהאימון, כן כדאי ללכת למאמן שעבר לימודים באחד מבתי הספר הפזורים ברחבי הארץ, עשה הכשרה מקצועית, סטז’ ורק אז להתחיל את התהליך בעצמכם.

 

רץ ברשת:

מטרנה – להזמנה אונליין

מטרנה באתר BE

רכישת מטרנה – רמי לוי

מטרנה – השוואת מחירים