אימון אישי לילדים – איך זה עובד והאם הוא מומלץ?

אין ספק כי שיטת האימון אישי – קואצ׳ינג תפסה תאוצה בישראל בשלל תחומים – תזונה, עסקים, זוגיות, לימודים והשאלה העולה מהתחום הזה שפתר לאנשים הרבה סוגיות ובעיות בחיים היא האם שיטת הקואצ׳ינג מתאימה גם עבור ילדים? אימון אישי לילדים זה תחום מאוד חשוב בעולם קואצ׳ינג.

אימון אישי לילדים

מה זה בדיוק אימון אישי לילדים?

ראשית כדאי להבין כי קואצ׳ינג הוא סוג של ״אימון״ בשיטת אחד על אחד או בקבוצה, המשלב קשת רחבה של שיטות ומיומנויות הדרכה והנחיה, זאת במטרה להשיג מטרה, לסלול דרך ולהבין את עומקם של הדברים. מאמנים אישיים בכל העולם רואים בעבודתם כסוג של שליחות המאפשרת לאדם אותו הם מאמנים לעשות לרגע זום אווט, לרוב במצב של תקיעות, להסתכל רגע איך החיים שלו נראים מנקודת מבט אחרת ולחבר את אותו אדם לאמת ולאותנטיות שלו מחדש. כאשר אנו עוסקים באימון אישי לילדים התהליך מורכב אף יותר שכן ילדים נמצאים בתהליך התפתחותי מתמיד בו הם עוברים שינויים כל הזמן, האופי שלהם מתעצב והביטחון העצמי שלהם נבנה ולכן בכל שלב ולכן יש להקפיד על הכשרה נכונה, על בחירת מאמן לו ניסיון עם עבודה מול ילדים ועל הבנת סיטואציות שונות בהן ילדים נמצאים וחווים במהלך שלבים שונים בהתפתחות שלהם.

לאילו ילדים יתאים להיות חלק מתהליך קואצ׳ינג?

מומחים ממליצים להתחיל בתהליך של אימון אישי לילדים לא לפני גילאים 12-13. ילדים שנמצאים במעבר לבית חדש או אפילו נמצאים לפני רילוקיישן, ילדים שעוברים תהליך גירושין בבית, ילדים מבולבלים, חסרי ביטחון, ילדים שאינם מצליחים למצוא את עצמם מבחינה חברתית, מתקשים לקבל על עצמם אחריות ועוד. בכדי שהאימון אכן יהיה מוצלח יש להקפיד על כמה כללים. ראשית, בשונה ממבוגרים איתם ניתן לעבוד בתהליך קואצ׳ינג על העתיד, עם ילדים עדיף להתרכז בהווה- בכאן ועכשיו. שנית, בתור הורים כדאי שתהיו מעורבים, שתביעו תמיכה בתהליך ותקחו בו חלק.  לאו דווקא לחקור את הילד, אלא לתמוך בו ולנסות לגרום לו לשתף אתכם מהמקום הטוב והנכון שלו. נכון שלרוב עושים שימוש בשיטה בכדי לטפל במשהו ספיציפי, אך שווה למקסם את יתרונותיו של הקואצ׳ינג וגם לנסות להעצים, להעשיר ולכוון את הילד למקומות שלו.

המרכז לאימונים – מידע על כול סוג של אימון אישי, אימון זוגי וקאוצ'ינג