הדרכה מקצועית לאנשי עסקים

הדרכה מקצועית לאנשי עסקים

אנשי עסקים רבים המנהלים עסק, נקלעים מעת לעת לקשיים ומשברים המונעים מהם להתקדם. על אנשי עסקים להכיר את הזירה העסקית בה הם מתמודדים, להכיר את המתחרים המאיימים על זליגת לקוחותיהם לשעריהם, להכיר בשיטות המכירה המגוונות ועוד. אף אדם לא נולד איש עסקים ועל מנת להתמקצע בתחום, יש לרכוש מיומנויות להתמודדות יום יומית והרחבת הפעילות העסקית. יש את מי שבחר להשתלב בלימודים אקדמאים ולהתמחות בתחום מנהל העסקים אך במקביל יש את מי שקפץ למים העמוקים והחל ללמוד את העבודה הלכה למעשה בשטח ועם הזמן הוא נרשם להשתלמויות, סדנאות וכדומה או הדרכה לאנשי עסקים, באמצעותם הוא רוכש כלים מקצועיים להמשך הדרך.

הדרכה לאנשי עסקים

מדוע הדרכה לאנשי עסקים כל כך חשובה לעסק

לא כל בעל עסק מצליח לראות את הטעויות אותן הוא עושה בדרך, כמו שלא כל בעל עסק מבין מה הוא עשה לא נכון. הדרכה לאנשי עסקים נועדה להשיג מספר מטרות בין היתר:

  • שיפור התדמית החזותית הכוללת בין היתר את הפרזנטציה השמית ונהגיה, בניית שם העסק כמותג, ליטוש הסגנון כמו גם איכות הדיבור, יכולת לנהל שיחת חולין תוך מעבר לשיווק עצמי ומילולי ועוד. יש לקחת בחשבון כי ניהול עסק מורכב מפרמטרים רבים ומגוונים שעל בעל העסק להכיר ולהשקיע בהם, החל מבניית כרטיס הביקור, פיתוח מודעות לשפת הגוף (עמידה הליכה וישיבה).
  • הכרת הפרוטוקול ותרבות העסקים (בארץ ובעולם) על כל בעל עסק להבין כי "זמן שווה כסף" כך שחשוב להכיר את העולם העסקי והתחום התחרותי בו הוא משתלב. יש להכיר בהתנהלות המשרד ולהפיק את המרב החל מבחירת המזכירה, דרך תכנון וביצוע פגישות וישיבות, כישורי האירוח במשרד ועוד. (אם העסקים מתנהלים מעבר לים, יש לקחת בחשבון כי בכל מדינה מתקיימים המנהגים המאפיינים אותה.
  • ניהול שיחות בסביבה העסקית – ההדרכה לאנשי עסקים עתידה לשפר יכולותיהם בניהול משא ומתן, לאפשר להם לפתח מיומנויות באומנות הוויכוח התרבותי והאפקטיבי, להכיר את האופציות לשיחות מכירה נכונות ואפקטיביות ועוד.
  • אומנות האירוח העסקי-ייצוגי – כחלק בלתי מתפשר מאומנות האירוח, על בעל העסק ללמוד לקבל את פניהם של אורחי המשרד, בין אם אלו הם קולגות, לקוחות ואף עובדי המשרד. חשוב לבעל העסק להבחין בין סוגי האירוח השונים, החל מאירוח יום יומי, דרך אירוח בישיבות, ארוחות עסקיות, ומה שביניהם.

אנשי עסקים המנהלים את העסק בהתאם "לדרישות" המקובלות, הם על פי רוב אנשי עסקים מוצלחים המשיגים תוצאות בטווח הקצר והארוך גם יחד. אין ספק כי לכל אדם הסגנון המייחד אותו, אך חשוב להכיר בנוהג השולט ליישור קו עם הנוגעים בדבר.

יותר מידע על אימון עסקי