איך להיות מנהל טוב יותר

להלן עשרה דברים שתוכלו לעשות כדי להפוך למנהלים טובים יותר. בחרו אחד מהם ועשו אותו עוד היום, למחרת בחרו בסעיף נוסף כך תהפכו בשבועות הבאים למנהלים טובים יותר.

איך להיות מנהל

      1. בחרו את האנשים הטובים ביותר

כמנהלים, אתם רק טובים כמו אנשי הצוות שלכם. זאת, בין אם מדובר בניהול עסק או ניהול פרויקטים. תנו לעצמכם סיכוי טוב יותר להצליח, על ידי בחירה באנשים טובים מהרגע הראשון.

     2. הניעו את העובדים (מוטיבציה)

כבני אדם אנחנו עושים דברים כי אנחנו רוצים בכך. לפעמים אנחנו רוצים בגלל שאם לא נרצה ההשלכות לא יהיו נעימות. עם זאת, רוב הזמן אנחנו רוצים לעשות דברים בגלל התמורה שנקבל.

הדברים אינם שונים בעבודה. אנשים עושים עבודה טובה בגלל התשלום, היוקרה או ההערכה. יש עובדים שעושים עבודה רעה כי הם רוצים לקחת את הדברים בקלות, והם עדיין מקבלים תשלום. יש אנשים שעובדים ממש קשה בגלל שהם רוצים להרשים מישהו. כדי להניע את העובדים שלכם טוב יותר, עליכם לגלות מה הם רוצים וכיצד תוכלו לתת להם את מה שהם רוצים. זאת, כדי שיעשו את מה שאתם רוצים.

     3. בנו את הצוות שלכם

מוטיבציה להצליח בעבודה אינה מספיקה. העובדים צריכים לעבוד יחד כצוות כדי להשיג את המטרה של הקבוצה. אחרי הכול, אם אתם רק רוצים שכולם "יעשו את מה שהם עושים", לא צריך אתכם כמנהלים כדי לעצב אותם ולאחד אותם כצוות… נכון?

   4. היו מנהיגים, לא רק מנהלים

בניתם את הצוות הטוב ביותר, שמורכב מהעובדים הטובים ביותר שאפשר להשיג. אתם מניעים אותם לביצועי שיא. מה חסר? הנעת הצוות היא חסרת ערך אם אינכם מספקים כיוון, אם אינכם הופכים את המוטיבציה להשגת מטרה כלשהי ואם אינכם מובילים לקראתה את כל חברי הקבוצה. היכולת להוביל אחרים היא זו שמבדילה בין המנהל לשאר העמיתים. זכרו שמנהיגים נמצאים בכל רמות הארגון, אז היו אחד מהם.

    5. שפרו את התקשורת שלכם

התקשורת היא אולי המיומנות העיקרית החשובה של המנהל. אחרי הכול, כל השאר תלוי בכך. אתם לא יכולים להיות מנהיגים אם אתם לא יכולים להעביר הלאה את החזון שלכם. אתם לא יכולים להניע אנשים אם הם לא יכולים להבין מה אתם רוצים. חשוב לדעת כי ניתן לשפר את מיומנות התקשורת באמצעות תרגול.

    6. שפרו את יכולת הניהול הכספי

כדי להישאר בעסקים, החברה צריכה להרוויח כסף. המשמעות היא הכנסת כסף לחברה ובזבוז פחות כסף ממה שאתם מכניסים. ייתכן שבארגון יש לכם על השפעה על תחום זה או אחר, אבל עליכם להבין בשני התחומים. אתם יכולים לעזור לחברה, לעובדים ולעצמכם אם תשתפרו לא רק בתחום הניהול או ניהול פרויקטים, אלא גם בניהול כספי החברה.

    7. שפרו את יכולת ניהול הזמן

דבר אחד שיחסר לכם בעבודה יותר מאשר כסף, הוא זמן. ככל שתהיו טובים יותר בניהול הזמן שלכם ושל העובדים האחרים, כך תהיו יותר יעילים כמנהלים.

    8. שפרו את עצמכם

אל תתמקדו באחרים עד כדי כך שתשכחו את עצמכם. זהו את התחומים שבהם אתם חלשים ושפרו אותם.

    9. התנהלו באופן מוסרי

שימרו בעבודה על כללי האתיקה בעסקים כדי להימנע מטעויות ומשערוריות עסקיות.

   10. קחו הפסקה

אתם פחות יעילים כמנהלים אם אתם יותר מדי לחוצים. אתם גם פחות סובלניים. אף אחד לא ירצה להתקרב אליכם אם תהיו לחוצים. קחו הפסקה. תנו לעצמכם הזדמנות להירגע ולהטעין את הסוללות מחדש.

כתבות נוספות:

אסי שמלצר באתר dun's100

אסי שמלצר – יבואן הרכב אופל