איך בוחרים מאמן אישי

קאוצ'ינג ואימון אישי נהיה תחום מאוד רחב בישראל. יש המון מאמנים אישים וקואצ'רים. אימון אישי הינו תהליך בו המאמן עוזר למתאמן לשפר את איכות חיים שלו במגוון תחומים אפשריים כמו חיים פרטיים, קריירה או ספורט.

מאמן אישי

אז איך בוחרים מאמן אישי נכון?

חשוב מאד להבין מהו ומיהו המאמן האישי, מה היכולות שלו, למה הוא מאמן ומה המטרה שאליה תשיגו ביחד. מאמן אישי אינו מורה או מרצה שבא כדי להעביר חומר לימודי או ייעוץ בנושאים מסויימים וזהו. אך המאמן האישי הוא זה שישב ויבין אותך, ישתף אותך ביכולותיו והתמקדותיו בבעיות ע"י הבנת השאלות והבקשות של המתאמן, עידודו והצעת כלי סיוע ועזרה שדרכן יוכל למצוא את הפתרון להישגיו. כלים אלו הן אסטרטגיות שגורמות למתאמן להיות עצמאים בקבלת החלטותיו, וללמוד באופן עצמי כדי להמשיך בחיים עם כל מה שלמד על עצמו ומה שהשיג דרך האימון והמאמן שליווה אותו במהלך המפגשים.

כדי לבחור מאמן אישי צריך להבין מה אנו רוצים ואיזה מאמן אישי יתאים, כי אימון אישי אינו רק מקצוע אלא דרך חיים. כמו שאתם רוצים להגשים את חלומותיכם ומטרותיכם גם המאמן רוצה והחלום שלו הוא להצליח בעבודה שלו שהיא כמובן השגת המטרות של אותו לקוח מתאמן.

  • בחירת מאמן אישי אינה משימה קלה כי אין אפשרות לדעת מההתחלה שהוא יעזור לנו או לא , לכן חשוב שנבדוק מי כן מתאים ומי לא. ישנן הרבה אפשרויות איך לדעת אם כן מאמן זה מתאים או לא כמו :
  • נסיונות של אנשים אחרים שהיות מתאמנים אצלו.
  • כימייה בין המאמן למתאמן- זה נושא חשוב מאד כך שאם האלמנט הזה לא נמצא בין שניהם האימון לא יצליח ולא יוביל להגשמת המטרות.
  • כישורים ומקצועיות של אותו מאמן- לשאול מה ההכשרות ומה הוא בעצם למד, איפה וכמה זמן וכו'…

מאמנים אישיים רבים מעדיפים להעביר את המפגשים בתוך המשרד של החברה שבה הם עובדים, אחרים מעדיפים שמפגשים אלו יהיו מחוץ ואפילו בבית הלקוח, לכן חשוב לבדוק גם את זה ולבחור את התוכנית שתתאים לצרכים ולרצונות שלכם בכך שיהיה לכם נוח ולהרגיש רגועים ונוח לכם.