ייעוץ עסקי כדרך להגדלת ריווחיות עסק

כל עסק, גדול או קטן – שואף תמיד להגדיל את מעגל הלקוחות שלו – מה שיביא גם להגדלת המכירות והרווח של העסק. לא כל בעל עסק יודע באילו ערוצים כדאי לפעול לשם כך וזו הסיבה שמנהלי עסקים רבים פונים לקבל שירותים של ייעוץ עסקי. הייעוץ העסקי הוא בעצם שם כולל ורחב לשלל פעולות, עצות או תכניות עבודה שכל המטרה שלהן היא לתרום לטובתו של העסק מכל הבחינות – הגדלת המכירות והרווח, התייעלות לוגיסטית, כלכלית וארגונית וכמובן שיווק ופרסום בערוצים הנכונים והמתאימים.

ישנן חברות המציעות שירותים של ייעוץ עסקי עבור תחום מסוים של העסקים או עבור כל עסק. כאשר אימון העסקי מבוצע ויש מעקב אחר המשימות והפעולות שיש לבצע – קל מאד לראות את התוצאות בשטח, בדמות פעילות פורייה ויעילה יותר של העסק מכל הבחינות. גם כאשר העסק מלבלבל ומניב רווחים, הייעוץ העסקי יכול רק לסייע ולתרום ובדרך כלל לא נגרם נזק במידה ומבצעים תהליך של התייעלות עסקית גם אם אין נתונים שליליים.

איך לבחור חברה של ייעוץ עסקי?

הדבר החשוב ביותר הוא הוותק, הניסיון והתוצאות בשטח שיש לחברות המציעות ייעוץ עבור עסקים. חשוב מאד לשמוע מה ההשכלה וההכשרה של נותן הייעוץ, מאיזה תחום של עסקים הוא מגיע והאם יש לו התמקדות בתחום מסוים. הייעוץ העסקי כולל עבודת הכנה רבה של ניתוח נתונים רבים אודות העסק ולכן כדאי לוודא שאותו איש מקצוע בקיא בתחום ומבין את משמעות המספרים והנתונים שיעלו מתוך הדו"חות.

תקשורת אישית וכימיה הן שני פרמטרים מהותיים ביותר בבחירה. מכיוון שמדובר בתהליך של ליווי צמוד שעשוי לארוך בין כמה שבועות לכמה חודשים (ואפילו יותר מכך) חשוב מאד לחוש בנוח במחיצת היועץ כדי שיהיה קל לשתף אותו במידע רגיש או בנתונים מסוימים שבדרך כלל אין משתפים בהם אחרים. תהליך של ייעוץ עסקי מבוסס על אמון ושקיפות מלאים על מנת שיצליח ויביא תוצאות ולכן לא כדאי להקל ראש או להתפשר על יועץ שלא מרגישים איתו בנוח.

עוד כתבות שיענינו אותך:
אסי שמלצר – על הצמיחה במשק הישראלי
אסי שמלצר באתר dun's100