אימון משפחתי להורות משותפת

בעשורים האחרונים המבנה המשפחתי עבר שינויים רבים. השינויים החברתיים גרמו לעליה רבה במידת הליברליות הכללית ואפשרו את הקמתם של תאים משפחתיים שונים ומגוונים. אם בעבר המבנה המקובל של משפחה היה מורכב רק מאם, אב וילדים, היום ניתן למצוא סוגים שונים של משפחות שנחשבות למקובלות בחברה. אמנם, המבנה המסורתי הוא עדיין השולט, אך לחלוטין לא חריג למצוא היום משפחות חד הוריות, חד מיניות ומשפחות שהוקמו באמצעות הורות משותפת.

הורות משותפת בעזרת אימון משפחתי

הורות משותפת היא מסגרת משפחתית שנוצרת מתוך החלטה של אישה וגבר שאינם חיים בקשר זוגי, להביא ילד לעולם באופן משותף. האנשים שבוחרים בדרך זו הם בדרך כלל רווקים ורווקות בגיל מבוגר יחסית או חברי הקהילה ההומו- לסבית שמעוניינים בהורות המורכבת משני המינים. הורות משותפת מתבססת על הסכם משפטי שנחתם בין שני הצדדים עוד בטרם הלידה וקובע את אופן ההתנהלות המשפחתית של הילד שיוולד. הסדרי המגורים, הסדרי הראיה, אופן חלוקת האחריות, הדאגה הכלכלית והנפשית לילד ועוד.

יצירת אווירה משפחתית במשפחה של הורות משותפת היא אתגר לא פשוט, שכן מדובר על הורים שחיים בנפרד וילד שגדל בשני בתים שונים. ההורים במשפחות אלו צריכים לדאוג ליצור מסגרת משפחתית ברורה, מחבקת ותומכת לילד על אף החיים בנפרד, זה בדומה להורים גרושים.

אמנם כל הורות משותפת מבוססת על הסכם , אך לא תמיד ניתן לקבוע בהסכם משפטי דברים שקשורים לנפש ולא תמיד ניתן לקבוע אותם מראש. הורים במסגרת כזו מחפשים לפעמים עזרה ביצירת התא המשפחתי, כאשר הם נתקלים בקשיים ואחת הדרכים הטובות ביותר היא לפנות לאימון אישי בתחום ההורות.

 

אימון משפחתי יעיל

הורים רבים , ולא רק בהורות משותפת, נתקלים לעיתים בקשיים בהתנהלות המסגרת המשפחתית שבנו. כל אדם רוצה לשמור ולהגן על משפחתו ועל היחסים בתוכה והרבה פעמים הדרכה במסגרת אימון משפחתי יכולה להיות הפתרון הטוב ביותר.

כאשר זוג הורים במסגרת של הורות משותפת פונים לאימון משפחתי, הם יכולים לקבל הכוונה מקצועית שתעזור להם לגשר על הפערים ממשפחה רגילה, בדיוק כמו אצל הורים גרושים. אולי אפילו קל יותר להורים כאלה מאשר להורים גרושים, כיוון שהם לא סוחבים מטען שלילי אחד כלפי השני, אלא רק שואפים באמת לשפר לייעל את המבנה המשפחתי שבחרו בו.

אימון משפחתי להורות משותפת מתמקד ביצירת אווירה משפחתית טובה ויציבה שתספק הגנה וביטחון לילדים. ההורים בדרך כלל יתבקשו ליצור זמן משותף של כל בני המשפחה, למרות החיים בנפרד, על מנת לעזור בבניית האווירה הנדרשת. בנוסף, חשוב מאוד להקפיד על אחידות בדרכי החינוך של שני ההורים על מנת לא לבלבל את הילדים.

אימון משפחתי יכול לעזור להורים לבנות את התא המשפחתי המתאים ביותר לילדיהם ולהדריך אותם כיצד לעזור להם לקבל ולהבין את מצבם.