עופר איתן: זומד הישראלית הונפקה בבורסה של טורונטו – קנדה

זומד הישראלית הונפקה בבורסה של טורונטו – קנדה

הונפקה בבורסה של טורונטו: חברת טכנולוגיית השיווק הדיגיטלי "זומד" (Zoomd) מציעה פלטפורמה מתקדמת וחכמה למנועי חיפוש פנימיים באתרים ופלטפורמה להפצה ולשיווק אפליקציות מובייל. זומד הישראלית הונפקה בבורסה של טורונטו (TSXv) קנדה לפי שווי של 100 מיליון דולר קנדי, כ-70 מיליון דולר אמריקאי.  מנכ"ל החברה הוא עופר איתן.

זומד הונפקה בבורסה של טורונטו בספטמבר 2019 ומנייתה נסחרת תחת הסימול ZOMD. בהנפקה המוצלחת, חברת זומד גייסה כ-10 מיליון דולר קנדי, כלומר כ-7 מיליון דולר אמריקאי. מחיר המניה לאחר ההנפקה עמד על 75 סנט, ושווי החברה נקבע על 100 מיליון דולר קנדי. את ההנפקה ביצעה חברת Advisory & A-Labs Finance בשיתוף פעולה עם בנקאים מקומיים בקנדה, ביניהם בנק Eight Capital, Paradigm Capital Inc ו-Haywood Securities Inc.

 

עופר איתן

עופר איתןפתרון מתקדם

זומד הוקמה כסטארטאפ ישראלי בשנת 2012 ומנוהלת על ידי עופר איתן. החברה פיתחה מנוע חיפוש פנימי לאתרי אינטרנט וממלאת את החלל שגוגל האמריקאית השאירה בתחום החיפוש הפנימי באתרי אינטרנט. הפלטפורמה החכמה שהחברה הישראלית מציעה, עשויה להחליף את מנוע החיפוש הפנימי המיושן של גוגל.ראוי לציין כי גוגל סיפקה למנהלי אתרים האתרים את פלטפורמת החיפוש שלה בחינם, לפי מודל שבו תוצאות החיפושים במנוע החיפוש המוטמע באתר כלשהו יציג בפני המשתמש תוצאות חיפוש באתר עצמו בשילוב פרסומות טקסטואליות מגוגל.

מנוע החיפוש הפנימי של גוגל נחשב מיושן,  המוצר הטכנולוגי אינו מעודכן כבר מספר שנים ואין בו פיצ'רים הנחשבים כיום לסטנדרט כמו השלמת טקסט בהקלדה, ועוד, המנוע אינו מאפשר לבעלי האתרים לשלוט בתכנים ובמודעות הפרסום שמוצגים בפני הגולש שמבצע חיפושים בתוך האתר בו הוא מבקר. בשנת 2018 גוגל עדכנה כי אין בכוונתה להשקיע בפיתוח פלטפורמת ה-GSS שלה מאחר שהמוצר לא מניב לה מספיק רווחים, ובעלי אתרים ישראלים דיווחו לא פעם כי הפלטפורמה ייצרה להם הכנסה של דולרים בודדים בחודש. לכן, הפתרון הטכנולוגי של זומד זוכה להצלחה והחברה מעניקה שירות למגוון לקוחות ועסקים ביותר מ-80 מדינות. בין לקוחות החברה ניתן למצוא תאגידים וחברות מובילות כמו Alibaba Group, TikTok, Shein, bWin, Shein ועוד.

מנוע החיפוש הפנימי החכם לאתרים של זומד מוצע לפי שני מודלים בסיסיים:

  • מודל SaaS המבוסס על דמי מנוי קבועים
  • מודל חלוקת הכנסות מהרווחים שנוצרים על ידי מנוע החיפוש הפנימי באתר.

הפלטפורמה החכמה של מנוע החיפוש הפנימי לאתרים יכולה להציג בתוצאות החיפוש פרסומות טקסטואליות ומודעות פרסום קליקביליות כמו באנרים ותוכן שיווקי. כאשר המשתמש מקליק על מודעת הפרסום נוצרת הכנסה לבעל האתר. מנוע החיפוש החכם מציג גם המלצות להורדת אפליקציות והמלצות רלוונטיות לרכישת מוצרים שונים באתרי איקורמס.

עופר איתן, מנכ״ל ומייסד שותף של זומד, אמר "צמיחת החברה היא תוצאה של שילוב טכנולוגיות, הקשבה לצרכי הלקוח, גישה ייחודית למונטיזציית תוכן חיפוש והפצת אפליקציות".

חברת זומד מממשת את הפוטנציאל שלה באמצעות ההנפקה המוצלחת בבורסה של טורונטו בקנדה ופיתוח מעגל השותפים והלקוחות, כמו גם גיוס נכון ומדויק של משקיעים משוק ההון. לקוחות החברה מעידים כי פלטפורמת ה-MarTech של זומד מאריכה משמעותית את זמני השהייה הממוצעים של הגולשים באתר והיא מייצרת לבעל האתר הכנסה גדולה באמצעות פרסום המודעות באזורי החיפוש והתוצאות בתוך האתר. יזמי החברה הם עמרי ארגמן, ניב שרוני,עמית בוהנסקי ועופר איתן.

 

עופר איתן, מנכ״ל ומייסד שותף של זומד, אמר כי "הבורסה הקנדית מהווה בסיס חזק להתרחבות בינלאומית שתאפשר לנו לפתח את מעגל השותפים והלקוחות, להוסיף משקיעים משוק ההון ולצרף עובדים מוכשרים למסע המרתק שלנו במימוש הפוטנציאל של החברה ושלהם".

 

מרחבי הרשת:
מטרנה – שיתוף פעולה מעניין עם עמותת ער"ן – תמיכה נפשית להורים לאחר לידה
מפת האימהות: פיתוח משותף לחברת הסטארט אפ JAMA וחברת מטרנה