אימון אישי לילדים ונוער – איך זה עובד?

התחום של אימון אישי (קואוצ'ינג) מאד בארץ בשנים האחרונות. התחום של העצמה אישית ושל בניית האישיות, של הכוונה להשגת מטרות והתמודדות עם קשיים, מתפתח מאד ונעשה פופולארי, בעיקר בזכות היעילות שלו בשטח. אם עד היום חשבתם שאימון אישי נועד למבוגרים, הכירו את האופציה החדשה – אימון אישי לילדים ונוער.

אימון אישי לילדים

ההתמודדויות עם מגוון בעיות

ילדים ובני נוער מתמודדים בימינו עם מגוון בעיות וקשיים, חלקם נושאים שמאז ומעולם היו קיימים, וחלקם נושאים חדשים המאפיינים את הדור הנוכחי. כך או כך, כיום הנטייה היא ללמד את הילדים כיצד להתמודד עם הקשיים והטרדות המציקים להם, ולא להתעלם מן הקשיים. נושאים כמו התמודדות חברתית, השמנה, התבגרות ועוד עומדים על הפרק בגילאי הילדות השנים, וחשוב לסייע לילדים להתמודד איתם. אימון אישי לילדים ונוער הוא אחת הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת.

אימון אישי לילדים ונוער – איך זה עובד?

אימון אישי הוא אימון שמשלב הדרכה והנחיה, כאשר ישנו יעד סופי שאליו מעוניינים להגיע, מטרה שאליה שואפים. לרוב, המטרה היא להתמודד בצורה נכונה עם קושי מסוים. יש לציין, שאימון אישי יעיל אצל ילדים אף יותר מאשר אצל מבוגרים. ילדים מטבעם הם גמישים יותר, נוחים לשינויים ופתוחים לקבל, בעוד שמבוגרים כבר מקובעים בדעותיהם ומתקשים לשנות דפוסי חשיבה, במרבית המקרים. לכן, אימון אישי לילדים ונוער הוא רעיון נפלא, אשר מאפשר הכוונה של הילדים לצורות חשיבה אשר בונות אותם ומקדמות אותם, ומונע מהם להתקבע בדפוסי חשיבה אשר מדכאים את רוחם. אימון אישי לילדים ונוער מסייע בפיתוח הביטחון העצמי של הילדים, בחיזוק של יכולות קשב וריכוז, בטיפול בבעיות תקשורת או בעיות חברתיות, ועוד.

האם אימון אישי הוא תחליף לטיפול?

חשוב להדגיש, שכאשר ילד סובל מבעיה רגשית או נפשית כלשהי, האימון אינו תחליף לטיפול פסיכולוגי או טיפול המותאם לצרכים של הילד. אימון אישי לילדים יכול להגיע במקביל, או כטיפול יחיד כאשר מדובר בקשיים סטנדרטיים, שאינם קיצוניים. אימון אישי נותן לילד את הכוחות להתמודד עם הקשיים והבעיות שלו, אולם הוא אינו פותר את הבעיות.