קורס הכשרת מאמנים – היכן לומדים ומה התחומים המבוקשים

בסוף שנות התשעים, תחילת שנות האלפיים, החל להתפתח בישראל תחום טיפולי חדש, תחום של האימון. בעלי מקצוע רבים ומטפלים מתחומים שונים, עשו הסבה והפכו להיות מאמנים במגוון תחומים, החל מהתחום האישי, הזוגי, וכלה בתחום העסקי וכן בתחומים מקצועיים שונים ספציפיים. ככל שהתחום הצליח יותר, כן יותר אנשים נכנסו אליו וכן מגוון התחומים בו התרחב. לא עוד רק אימון כללי, אלא הרבה יותר נגיעות ספציפיות של אימון אישי בתחומים רבים.

קורס הכשרת מאמנים

אחד התוצרים של הצלחה זו, בדומה לתחומים רבים אחרים, היה שתחום זה החל להילמד באופן רשמי, באמצעות קורס הכשרת מאמנים במכללות ובאוניברסיטאות, נפתחו בתי ספר לאימון, כשהמטרה העיקרית של אותם מקומות היא, לאפשר לכל מי שרוצה ללמוד את התחום, לעשות את זה בצורה פשוטה וקלה, לקבל הכשרה מאנשי מקצוע מובילים בצורה מסודרת ולצאת עם תעודת מאמן, שמאפשרת לעסוק בתחום ופעמים רבות גם להיות מנחים של מאמנים צעירים וחדשים.

למי קורס הכשרת מאמנים מתאים?

בגדול הקורס מתאים למגוון רחב של אנשים שמעוניינים ללמוד אימון ולהשתלב בתחום. אנחנו יכולים לראות במסגרת קורס הכשרת מאמנים, אנשים מכל הגילאים, החל מיוצאי צבא, כלה בסטודנטים שהחליטו לעזוב את התחום הראשוני אותו התחילו ללמוד ולעבור לתחום האימון, אנשי מקצוע שמבקשים להיות מאמנים בו וכלה במטפלים ומטפלות, חבר'ה אחרי פנסיה שמעוניינים לפתוח קריירה שנייה ועוד.

היכן ניתן ללמוד אימון

אנחנו יכולים למצוא 2-3 נישות עיקריות בהן נערך קורס הכשרת מאמנים. נישה אחת היא במסגרת לימודי חוץ של אוניברסיטאות. לדוגמא אוניברסיטת בר אילן, שם אפשר ללמוד בתוך האוניברסיטה את הקורס, אך זה לא משתייך ללימודים אקדמיים. נישה אחרת היא מכללות פרטיות שבין מגוון המקצועות והתחומים שמלמדים שם, אפשר למצוא גם קורס הכשרת מאמנים. חשוב לציין בחלק מהמקומות מדובר בתואר ראשון ובחלק מן המכללות מדובר על לימודי תעודה. בנוסף, אנחנו יכולים למצוא מגוון בתי ספר שמתעסקים אך ורק באימון למשל בית ספר תות, קבוצת יזמות ועוד. מדובר על בתי ספר שמעסיקים מאמנים שמכשירים את הדור הבא של המאמנים, אשר חלקם גם ישתלבו במסגרת בית הספר בעתיד.

מה לומדים במסגרת הקורס

קורס הכשרת מאמנים מעניק לתלמיד את המבואות באימון, ידע בסיסי והנחות יסוד בתחום, כולל גישות שונות מתחום הפסיכולוגיה ואף מהתחום הרוחני. בשלבים מאוחרים יותר לומדים כיצד להפוך להיות מאמנים, מיומנויות של מאמן, כולל תקשורת בין אישית, שיקוף והכלה, יכולות תמיכה והעצמה, יצירת כלים יצירתיים לאימון ועוד. כמו כן לומדים כיצד מגדירים אימון הן מבחינה חוזית והן מבחינה פרקטית והתלמידים גם לומדים כיצד לשווק את יכולתם ולהתנהל בשוק האימון באופן חכם, למיתוג ושיווק עצמי.

היקף הלימודים משתנה בהתאם למוסד, בדרך כלל הוא נמשך כל השנה והוא כולל מלבד שיעורים, גם תהליכי אימון והרצאות אורח של מאמנים בכירים.

המרכז לאימונים – מידע על כול סוג של אימון ובתי ספר למאמנים