המכללה למינהל – החברים החדשים שלכם בקמפוס

campus

מתכוננים לפתיחת שנת הלימודים? התחלתם ללמוד? בואו להכיר את החברים החדשים שלכם.

בין הלימודים למטלות, סביר להניח שגם תיצרו קשרים חברתיים, זה מאוד חשוב להצלחה בחיים במיוחד לאנשים שרוצים ללמוד לתפקידי ארגון, מנהלים או מאמנים אישיים ( למשל במכללה למינהל). וכמו בכל קבוצה חברתית, קיימים הטיפוסים הנפוצים לאותה הסביבה. אז הכירו את הטיפוסים המיוחדים של קמפוסי הלימודים האקדמיים בכתבה הבאה. 

הימים, ולעיתים השבועות, הראשונים של החוויה האקדמית יכולים להיות מבלבלים למדי. סביבה חדשה, דרישות חדשות, אנשים חדשים- כל זה מתגבש לבליל אחד שלאט לאט לומדים להתרגל אליו. חלק בלתי נפרד מהשהייה במוסד אקדמי כולל התחככות בטיפוסים שונים. מי מהם יכול להיות החבר הכי טוב שלכם, מי יכול לעזור לכם בעתיד למצוא עבודה, ומי יתגלה כיעיל מאוד לפני בחינות?

היזם

shutterstock_136187051

קווים לדמותו: כל דבר, כמעט, מוליד אצלו רעיונות למיזמים חדשים, כשהוא משוכנע שכל אחד מהם יסייע לו "להביא את המכה". הרבה פעמים הוא גם מצליח לשכנע את שומעיו בזכות הכריזמה וההתלהבות הסוחפת שלו. הוא מבלה את רוב זמנו במרכז היזמות של המכללה למינהל, נלחם להיכנס לקורסים שעוסקים ביזמות/חדשנות/טכנולוגיה, תופס מקום בשורות הראשונות בהרצאות של מנכ"לים בכירים מתעשיית ההיי-טק, ומשקיע הרבה מאמץ ביצירת נטוורקינג עם מרצים שיכולים לקשר אותו בעתיד לגופים שיסייעו לו לגייס הון.

משפט מחץ: "בואנה אחי יש לי רעיון מטורף לסטארט אפ".
מה הוא לובש: לא משנה אם הוא מתלבש קז'ואל או מקפיד על לוק עסקי – תמיד יהיה שם איזה טוויסט קטן – עניבה לא שגרתית, נעליים צבעוניות, וכמובן – הג'אדגטים הכי מעודכנים.
איפה תמצאו אותו עוד כמה שנים: בחברת סטארט אפ מצליחה

חיי הקמפוס- חווית הלימודים שלכם

הבינלאומי

 

קווים לדHandsome young college student at the university campusמותו: הוא מתעקש שהוא דובר אנגלית ברמת שפת אם ומשלב מילים באנגלית בכל שיחה, למרות שהמבטא הישראלי שלו בולט למרחקים. הוא מצטרף באדיקות לכל קורס באנגלית, תחרות בינלאומית אליה נוסעים נציגים מהמכללה למינהל, נרשם לכל סמסטר קיץ בחו"ל ולכל תכנית לחילופי סטודנטים. הוא מקפיד להגיע להרצאות של מרצים בינלאומיים המגיעים לקמפוס, ויש לו רדאר לסטודנטים זרים שהגיעו למכללה – ברגע שהוא מאתר אותם הוא מתנדב ללוות אותם בתקופת שהייתם, להכיר להם את הקמפוס ואת ישראל בכלל.

משפט מחץ: "הבעיה העיקרית של ההסברה הישראלית בחו"ל היא.. "
מה הוא לובש: מקפיד על לבוש קצת יותר מהודר מהסטודנט המצוי, ותמיד תמצאו אותו מסתובב בקמפוס עם מכנסיים מחויטים וחולצה מכופתרת
איפה תמצאו אותו עוד כמה שנים: משלים את התואר השני שלו באוניברסיטה בחו"ל.

האקטיביסט/ית

Advert

קווים לדמותם: פעילים חברתי בנשמה. עמודי הפייסבוק שלהם מלאים בעצומות שמיועדות לקדם מגוון מטרות, ובנוסף הם מתפעל 10 עמודים נוספים שמטרתם לקדם מגוון מטרות חברתיות. מהווים מקור מידע אמין בנוגע למועדן ומיקומן של הפגנות בנושאים שונים, והולכים לרבות מהן. הוא/היא יו"ר המחזור שלו באגודת הסטודנטים, פעיל/ה במרכז לאחריות תאגידית, בוועדת מחזור ובעוד כמה וועדות שהוא/היא הקימו פשוט כי אכפת להם. יכול להיות שהם נראה לכם מוכר כי הם הופיעו בצינור לילה לאחר שפעילות גרילה שיזמו ותיעדו בווידאו סחפה את הרשת.
משפט מחץ: "בסופ"ש אני עסוק. יש את ההפגנה בבילעין, ובשבת כמה חבר'ה מתארגנים לנסיעה ל'חולות' להביא לפליטים שמיכות ובגדים חמים".
מה הם לובשים: סווטשירט, ג'ינס ישן וסנדלי שורש. העט ולוח העץ עליו מונחת עצומה להחתמה הם חלק בלתי נפרד מהמראה.
איפה תמצאו אותם עוד כמה שנים: אם לא יתייאשו – באחת הסירות של גרינפיס שפועלת נגד ציידי הלווייתנים. במידה וההתלהבות קצת תדעך – עיתונאיים או פעילים באחת המפלגות.

המסכמת

shutterstock_73601134

קווים לדמותה: זו מישהי שכדאי לכם להכיר ולשמור על קשר טוב איתה. היא מסכמת כל מילה שיוצאת מפיו של המרצה, ממרקרת את מה שחשוב, מקפידה על סיכומים ברורים ונקיים, לא מתביישת לבקש מהמרצה שיחזור על דבריו במידה ופספסה מילה, ונוזפת במי שיושבים לידה אם הם מפריעים לה לשמוע. היא תגיע לכל שיעור הרבה לפני תחילתו כדי לשריין לעצמה מקום טוב בשורה הראשונה, ולמרות שאולי שאר הסטודנטים בכיתה צוחקים עליה – בסוף הסמסטר כולם דואגים להיות מאוד נחמדים, כדי לקבל את המחברת לצילום.

משפט מחץ: "מי שלא מסוגל להקשיב – שיצא מהכיתה ויפסיק להפריע לאחרים"
מה היא לובשת: סוודר. כי קר נורא בכיתות הממוזגות.
איפה תמצאו אותה בעוד כמה שנים: עושה דוקטורט.

היחצ"ן


תמיד יש מי שיקשר אותך למסיבות השוות- היחצ"ןקווים לדמותו:
הוא מסתובב בקמפוס ונראה שהוא מכיר את כולם – מחייך, לוחץ ידיים, נותן נשיקות. קצת כמו פוליטיקאי. יש לו 5,000 חברים בפייסבוק, והוול שלו מלא בהודעות יח"צ. הוא תמיד אונליין בוואטסאפ ומקפיד לשלוח הודעות מתעניינות. לכל אחד מהחברים כמה פעמים בשבוע. הוא תמיד יודע איפה המסיבות הכי שוות, וחלק מהן הוא גם עוזר לארגן. תמיד יש לו קשרים שיכולים לסדר לכם את החדרים הכי שווים בפאנג'ויה.
משפט מחץ: מה קורה נשמה? נראה אותך ב-XXX בסופ"ש?
מה הוא לובש: רק מותגים.
איפה תמצאו אותו בעוד כמה שנים: פותח משרד יח"צ עצמאי אחרי שעבד כמה שנים במשרד גדול ו"נמאס לו. עם הקשרים שלי אני לא צריך להיות שכיר".

 

התחברתם לאחד הטיפוסים האלו? אתם אחד מהם? אז יש לכם מקום אצלנו, במסלול האקדמי, המכללה למינהל.

לחצו כאן להכרות- המסלול האקדמי המכללה למינהל