לימודי תרפיה באמנות – לרכוש מקצוע ולהעצים את הנפש!

נשים וגברים כאחד מעוניינים לעסוק בתחום הטיפולי מתוך צורך אישי ושליחות פנימית, רבים מהם מעוניינים לשלב אמנות בדרך, כיוון שידוע כי לאמנות תפקיד מרכזי וחשוב בהכרת הנפש, בשינוי דפוסים בחיים, בהעצמה אישית ובחיזוק הביטחון והדימוי העצמי. לכן אין זה פלא כי מסלול לימודי תרפיה באמנות נחשב למבוקש, והוא גם מאפשר לשלב בין שני התחומים החשובים והמלהיבים. באמצעות תרפיה באמנות ניתן לסייע לילדים, לבני נוער ולמבוגרים בכל הגילאים.

אם אתם מעוניינים לרכוש מקצוע נדרש ומלהיב ולהעצים את הנפש שלכם ושל המטופלים, כדאי גם לכם להירשם ללימודי תרפיה באמצעות אמנות. הלימודים מעשירים את הנפש, כוללים התנסות מעשית, ובסיום הלימודים זוכים לתעודה מקצועית וניתן להשתלב במגוון משרות נחשקות או לצאת לדרך עצמאית.

לגלות את מסתרי הנפש ולהעצים אותה

לימודי תרפיה באמנות הם הזדמנות נפלאה ומרגשת לשלב בין שני תחומים מרתקים ומאתגרים – טיפול ואמנות. הלימודים המעניינים פותחים צוהר לעולם הטיפולים ומעניקים כלים יצירתיים ומעמיקים לצורכי טיפול באנשים, ובמקביל הלימודים מסייעים לסטודנטים להכיר את מסתרי הנפש ולהעצים אותה.

במהלך מסלול הלימודים רוכשים ידע מגוון ממבחר תחומים מלהיבים. בין השאר, לומדים קורסים כגון גישות ושיטות טיפול, הכרת השפה הטיפולית, מבוא לפסיכופתולוגיה, עקרונות הטיפול האישי באמנות, אמנות ככלי תרפויטי, יצירה והבעה במפגש טיפולי, משברים ואתיקה מקצועית, מיומנויות הקשבה ואבחון ועוד.

תכנית הלימודים כוללת קורסים תיאורטיים בתחומי האמנות והפסיכולוגיה. במהלך הלימודים המטפל מגבש את זהותו הייחודית, רוכש ידע וכלים מעשיים ופרקטיים כדי להתמודד עם מנגנוני הגנה אצל המטופל, מצבי משבר, פתולוגיות, דפוסי התנהגות וכיוצא בזה. הלימודים משלבים בין ידע תיאורטי במגוון תחומים מעניינים וחשובים לבין ידע תיאורטי והתנסות מעשית בכלי האמנות המשמשים גם לטיפול וגם להעצמה אישית ולהכרת מסתרי הנפש.

למי כדאי ללמוד תרפיה באמצעות אמנות?

לימודי תרפיה באמנות מתאימים ומומלצים לכל מי שמעוניין לטפל באנשים מכל שכבות האוכלוסייה ובמקביל לעסוק באמנות. הלימודים מקנים ידע תיאורטי ומעשי המאפשר להעניק עזרה ותמיכה נפשית למטופלים בעזרת כלים אמנותיים ולא רק מילוליים. תחום התרפיה באמנות מתאים לבעלי תואר ראשון במקצועות כמו פסיכולוגיה, ריפוי בעיסוק, סוציולוגיה, קרימינולוגיה, חינוך מיוחד ועוד. חשוב לדעת כי אחד מתנאי הקבלה למסלול הלימודים המרתק והמאגר הזה הוא התנסות מעשית באמנות.

ראוי לציין כי מסלול לימודי תרפיה באמצעות אמנות כולל פרקטיקום. כל סטודנט חייב להשלים עבודה מעשית במסגרת טיפולית. כאמור, בסיום הלימודים זוכה הסטודנט שהשלים את כל מחויבויותיו לתעודת מטפל באמנות. התעודה פותחת בפניו מגוון אפשרויות תעסוקה כשכיר או כעצמאי.

הסטודנטים במסלול לימודי תרפיה באמנות זוכים לתכנית עשירה ומגוונת. במהלך הלימודים רוכשים כלים טיפוליים מתקדמים, מפתחים שפה יצירתית, מעשירים את הנפש וזוכים לידע נרחב מעולמות הטיפול והאמנות. כמו כן, מתנסים באמנות פלסטית, בטכניקות שונות מעולם האמנות, מתנסים בחומרים מגוונים ועוד.