קואצ'ינג לארגון בשירות חברות וארגונים

לשפר את ביצועי העובדים

כיום, מנהלים רבים של חברות וארגונים בגדלים שונים מבינים שאין די בבחירת כח אדם טוב ומיומן מבחינה מקצועית. סינון כח האדם צריך להתבצע גם על סמך תכונות אופי ואישיות, בעיקר כאשר עבודת החברה מושתתת על עבודת צוות או על סיטואציות של עבודה תחת לחץ. סינון כזה יכול למנף את האפקטיביות של עבודת החברה ולהביא אותה לכדי שגשוג והצלחה עסקית. בנוסף לכך, גם הדרכת העובדים הקיימים יכולה לסייע להגדיל את תפוקתם ואת יעילותם. מחקרים מראים שרוב העסקים הקיימים היום בבריטניה, למשל, משתמשים בשיטות של קואצ'ינג לארגון על מנת לשפר את הביצועים של העובדים שלהן. מכללות ומקומות המכשירות מאמנים באמצעות לימודי קואצ'ינג עושים שימוש בשיטות שונות בקואצ'ינג לארגון, אם זה קואצ'ינג באמצעות אומנות או באמצעות שיטות אחרות.

קואצ'ינג לארגון

איך בוחרים קואצ'ינג לארגון?

ישנן מספר שיטות לעשות אימון אישי לעובדים. כל שיטה עובדת על דברים אחרים, כך בקורסים ולימודי קואצ'ינג עושים את ההפרדות השונות וההתאמות למטופלים- בנוסף, ניתן לבצע את האימון בבודדים או בקבוצות, ולשים דגש על תכונות אישיות שונות שבכוונת החברה לשפר אצל העובדים. לכל חברה יש את שיטת האימון הרצויה עבורה, לפי התחום בה היא עוסקת ולפי אופן העבודה בה. קיימות חברות שבוחרות באימון אישי שמתמקד בתכונות מסוימות, ויש חברות שמספקות לעובדים שירותי אימון בגישה יותר הוליסטית, אשר מספקים להם כלים אישיים שיהיו נחוצים להם להתפתחות אישית כללית לאורך כל הקריירה.

למשל, חברה שהעבודה בה מתבססת על שיתוף פעולה בין העובדים תבחר לפתח את מיומנויות העבודה בצוות; לעומת זאת, חברה המתבססת על תחרותיות בין העובדים ועל הישיגיו האישיים של העובד (למשל בתחום המכירות) תבחר דווקא באימון אישי פרטני שמטרתו לעזור לכל אחד מן העובדים להגיע להצלחה אישית.

להפוך קואצ'ינג לארגון לחלק אינטגרלי מהחברה

לאחר שהחלטתם להפוך האימון האישי לחלק מן החברה שלכם, חשוב לעשות מספר צעדים על מנת להפוך אותו לחלק אינטגרלי מסדר היום של העובדים. הדבר נכון במיוחד במידה והמאמן האישי שלכם הוא אדם מתוך החברה, שכבר היה לו תפקיד שונה בחברה בעבר.במקרה כזה, יש לוודא שהוא אכן בעל מוטיבציה ויכולת לבצע את תפקידו החדש, ולעצב מחדש את אופי התפקיד הישן שלו כך שיאפשר לו לתת את מלוא תשומת הלב לאימון האישי. ניתן לפתור בעיה זו גם על ידי העסקת מאמן אישי חיצוני, אשר האימון האישי של עובדי החברה יהיה תפקידו הבלעדי.

חשוב מאוד להגדיר קווים ברורים לתוכנית האימון האישי של העובדים, ולקבוע להם זמנים בלו"ז שיוקדשו לעניין. בנוסף לכך, חשוב להיות במעקב צמוד אחר התוכנית והאפקטיביות שלה, על ידי קבלת משוב שוטף מכל העובדים המשתתפים בתוכנית וגם מן המאמנים האישיים. בנוסף, חשוב להכניס קואצ'ינג כחלק חשוב מכל תהליך הלמידה וההכשרה בחברה. צעדים אלו יכולים להפוך את התוכנית להרבה יותר ארוכת טווח ואפקטיבית. מדובר בהשקעה לא קטנה של כסף ומאמץ, אך מצד שני זוהי השקעה שמחקרים רבים כבר הוכיחו שתחזיר את עצמה- ובגדול.

עוד משהו שיעניין אותך:
שי פניני
לשכת עורכי הדין
עו"ד שי פניני
עריכת דין – ויקיפדיה

שי פניני – משרד עורכי דין